Telefoon

Apollo Verhuizingen, Opslag en Archiefbeheer
Scharenburg 8
1046 BB Amsterdam
Telefoon: 020 411 34 24

EnglishPrefer English?

Van stembureaus tot gemeenteafdelingen inrichten

Stembureaus inrichten
Goede samenwerking met Gemeente Amsterdam

Afgelopen juni werden de Tweede Kamerverkiezingen gehouden. De gemeente Amsterdam werkt dan met gemiddeld 450 stembureaus in de stad, die gevestigd zijn op zo`n 330, 350 locaties. Ook nu weer werd het Amsterdamse Apollo Verhuizingen ingeschakeld om het hele proces van inrichting te verzorgen.

Nachtelijke inrichting

Apollo Verhuizingen B.V. in Amsterdam heeft door de jaren heen al vele malen voor de gemeente Amsterdam verhuisd, maar bijzonder is wel de inrichting van Amsterdam voor de verkiezingen. Rob Kalse, Hoofd verkiezingen van de gemeente Amsterdam en tevens Hoofd facilitaire zaken, vertelt vol overgave wat daar allemaal bij komt kijken. Kalse: ‘Voorafgaand aan de verkiezingen inventariseert Apollo Verhuizingen op alle locaties hoeveel tafels en stoelen er nodig zijn, waar de stemhokjes moeten komen te staan en hoeveel vloerbedekking in de gymlokalen moet worden aangebracht. De inrichting van de stemlokalen gebeurt daarop meestal in de twee nachten voorafgaand aan de verkiezingen. Zijn de verkiezingen afgelopen, dan zorgt Apollo Verhuizingen er bovendien voor dat de locaties weer schoon worden opgeleverd.’

Twee andere verhuizingen

Kalse is maar wat tevreden over deze samenwerking, die overigens niet de enige met dit verhuisbedrijf is. Zo vertelt hij voorts dat deze Professionele Project Verhuizer (PPV-er) al sinds de jaren ’88, ’90 meer goede zaken voor de gemeente Amsterdam doet. Enige tijd geleden maakte het gemeentebestuur bijvoorbeeld bekend een nieuw stelsel van basisregistraties in te zullen gaan voeren. Dit hield voor de Dienst gemeentelijke basisadministratie (gba) in dat zij samengevoegd moest worden met de Dienst geo-informatie, dat ook eigenaar was van een aantal basisadministraties. Kalse: ‘Het gemeentebestuur vond het efficiënt en logisch, en dat is het ook, om die twee eigenaren bij elkaar te voegen, zodat je uiteindelijk een dienst krijgt die verantwoordelijk is voor zes basisadministraties.’ In totaal moesten zo`n 80 formatieplaatsen op het nieuwe adres op de Stadhouderskade 84 worden gefaciliteerd, een extra gehuurd pand naast het bestaande nummer 85. Kalse: ‘Hier is heel geo van buitenaf naartoe gegaan, maar meteen ook al die afdelingen van ons die een een relatie hadden met deze Dienst. In feite ging het dus om twee verhuizingen. Dat is best veel om in één keer te doen.’ 

Als vanouds

Op de vraag hoe deze verhuizing verliep, antwoordt Kalse ‘prima’. Hij legt uit: ‘In totaal moesten er zo`n 100 mensen worden verhuisd. Dat betekent dat we vrijdag open zijn gebleven tot een uur of 3. We hebben toen tot ’s avonds verhuisd en zijn doorgegaan tot 11 uur de volgende ochtend. We hadden een verhuisplan gemaakt, alles gestickerd en genummerd. Het verliep kortom allemaal heel vlot. Maandag konden we weer – dankzij de collega’s die bereid waren zondag de spullen uit te pakken – aan de slag.’ Kalse voegt toe dat dit mede mogelijk werd gemaakt door de intensieve samenwerking met Apollo Verhuizingen vooraf. ‘Daar zijn we zo`n vijf weken voor de definitieve verhuizing mee begonnen. Die periode hebben we benut om met elkaar te kunnen bespreken wat de verhuizing voor ons te betekenen had, wat de omvang was en op welk tijdstip we wilden beginnen.’ De nazorg daarentegen was ook uitstekend, voegt Kalse toe. ‘Op maandag was er nog een aantal man personeel van Apollo Verhuizingen aanwezig om daar waar nodig nog voorzieningen te treffen. De nazorg verliep als vanzelfsprekend als vanouds.’

15.01.2012

Klanten vertellen

Topper

J.H.B. uit Wognum (particulier): "Snel, handig en zonder mopperen verhuizen! Topper!" 

Klanten beoordeling

Tips & nieuwtjes